SEO

Search Engine Optimization

SEO je zkratka anglického „search engine optimization”. V českém prostředí se používá „optimalizace pro vyhledávače” nebo někdy „optimalizace nalezitelnosti”. Jsou to metody, které vám pomohou se dostat na přední místa ve vyhledávačích a přivést z nich na svůj web organickou, tedy neplacenou návštěvnost. SEO vám pomůže nejen zvýšit počet návštěv, ale také je zkvalitnit –⁠ přivedete takové návštěvníky, kteří se o vaše služby nebo produkty opravdu zajímají a potenciálně mají zájem si je koupit.

SEO optimalizace?

Lidé často používají také pojmenování SEO optimalizace, což je však nesprávné, protože by potom doslovný překlad byl optimalizace pro vyhledávače optimalizace. Hodně odborníků na oblast SEO je na toto pojmenování háklivá, takže si při komunikaci s nimi dávejte na to pozor a používejte buď SEO, nebo optimalizace pro vyhledávače (ne kombinaci těchto slov).

Tento článek bude komplexně o SEO a vyhledávání, takže se na chvíli zastavme i v minulosti, jejíž znalost je důležitá pro pochopení základů toho, jak vyhledávače fungují.

Cíle SEO

SEO je část online marketingu, pomocí kterého můžete dosáhnout různé cíle. SEO nemá jednoznačný cíl, pro každou webstránku a pro každý byznys je důležitého něco jiného, na co se chtějí v SEO zaměřit.

I když mohou být v SEO různé cíle, tím hlavním je ve většině případů zvýšení viditelnosti klienta ve vyhledávačích (a to nejen ze strany jeho webu, ale také v různých rozšířeních ve výsledcích vyhledávání).

Také nelze zapomínat na to, že nejde jen o zvýšení viditelnosti ve vyhledávači Google, ale také v ostatních (YouTube, Google Play, App store…)

Zde je pár SEO cílů, na které se lidé nejvíc zaměřují:

  • Nárůst organické návštěvnosti
  • Nárůst konverzí z organické návštěvnosti
  • Zlepšení viditelnosti značky (brand awareness)
  • Reputační management
  • Retence zákazníků
  • … a mnohé další

Myslete na to, že SEO je dlouhodobý proces a výsledky se nemusí dostavit hned, z dlouhodobého hlediska však má v marketingovém mixu obrovský přínos v podobě přivádění kvalitní návštěvnosti na web.

Pokud potřebujete rychle získat návštěvnost na web, doporučuji využít PPC.

Zdroje: www.marketingminer.com, www.kb.cz